Ziarul News

Ziarul News

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

Interviu cu Boiana Berchi, Partener responsabil cu biroul din București al McGregor & Partners, coach și trainer, mentor în cadrul programelor Asociației pentru Valori în Educație

Boiana Berchi, Partener responsabil cu biroul din București al McGregor & Partners, coach și trainer

Interviu cu Boiana Berchi, Partener responsabil cu biroul din București al McGregor & Partners, coach și trainer, mentor în cadrul programelor Asociației pentru Valori în Educație:  “Educația și credința stau la baza unei vieți împlinite !”

McGregor & Partners a fost înființată în forma actuală în 2005, având însă la bază sucursala firmei internaționale de avocatură cu sediul în City of London, Sinclair Roche & Temperly cu prezență în București încă din 1995. Aceasta a fuzionat în 2004 cu Stephenson Harwood care a hotărât mutarea intereselor de afaceri în Asia și s-a retras în 2005 din România.  Începând din acest an,  activitatea sucursalei britanice a fost continuată, în mod independent, de McGregor & Partners care în 2006 a deschis și birou în Sofia (Bulgaria), rămânând până azi una din puținele firme de avocatură regionale independente, păstrând asocierea cu Stephenson Harwood. Firma acoperă consultanță și reprezentare juridică în trei sisteme de drept: românesc, englez și bulgar.  McGregor & Partners este o firmă de familie formată din trei parteneri de trei naționalități diferite: britanic, român și bulgar, cu două birouri principale: București și Sofia, dar care este în masură să acopere activitatea în Marea Britanie dar și în zona Europei Centrale și de Sud-Est. Neil McGregor este avocat britanic cu dublă calificare: drept scoțian și drept englez, în prezent este Președintele Camerei de Comerț Britanico-Române.  Boiana Berchi este avocat român, coach și mentor, implicată în mai multe organizații non-guvernamentale dar mai ales în procesul de transformare a educației din România.

 Cum v-ați adaptat afacerea la perioada de lockdown, la normele impuse de autorități?

Totul a fost foarte brusc: într-o singură săptamână, înainte de intrarea în vigoare a lockdown-ului, am fost nevoiți să părăsim biroul, să ne reprofilăm, să acceptam o lipsă de muncă temporară care a venit peste noapte, să ne organizăm urgent munca de acasă pentru toata echipa.  Imediat a venit șocul căderii multor proiecte în care eram implicați, noi lucrând mult în sectorul de investiții care nu au mai continuat.  Interesant este că, pentru aproape două luni, o parte importantă a clienților noștri au preferat să își folosească resurse interne pentru a nu cheltui în plus cu servicii externalizate, fiind speriați că trebuie să le ajungă resursele materiale pentru cheltuielile curente.

Am început o activitate susținută de informare pe toate canalele on line, cu privire la normele specifice, din toate domeniile de activitate, afectate de pandemie.  De multe ori, informațiile oferite de noi au stat la baza activității multor agenți economici, care ne erau sau nu clienți.  Două luni însă, am avut sentimentul că lumea a înghețat de frică.  Odată cu relaxarea de la jumătatea lunii mai 2020, lucrurile au început să se dinamizeze.  Avem deja un an și câteva luni de când întreaga noastră activitate este exclusiv online, nu am mai avut întâlniri directe cu clienții decât în situația în care aceștia sau reprezentanții lor erau în București, lucrăm încă toți de acasă.

S-a intensificat foarte mult asistența în domeniul protecției datelor personale, datorită trecerii multor afaceri doar în online, dar mă bucur de asemenea că au reînceput proiectele de investiții, de achiziții, în IT și afaceri imobiliare.

Activitatea de coach s-a manifestat în cadrul unui program de dezvoltare personală dar și prin ședințe individuale, acum fiind mai mult ca niciodată nevoie de asistență emoțională pentru trecerea prin momentele grele și nesigure ale pandemiei, când multe din fricile noastre se intensifică.

Ce greutăți ați întâmpinat în acestă perioada?

În primul rând, a fost greu să lucrăm cu unele autorități, pentru că digitalizarea administrației publice firește că a fost luată prin surprindere de pandemie. Multe din instanțele judecătorești din localitățile mici încă folosesc doar fax-ul ca mijloc principal de comunicare scrisă la distanță. Relația cu diverse ministere, autorități, mai ales cele fiscale, era îngreunată pentru că funcționarii lucrau de acasă, în ture și am avut multe proceduri întârziate.

O altă provocare a fost faptul că, având clienți în marea lor majoritate aflați în afara României, sau cel puțin în afara Bucureștiului, ne-a fost foarte dificil să îi asistam fără ca aceștia să se deplaseze. Am înființat noi firme, a fost nevoie să pregătim documente la distanță, de multe ori aceștia trebuiau autentificate la notar, restricții erau peste tot, programul era inegal și nesigur atât la notar, traducători sau autorități, aveam  întârzieri în livrările de documente, dificultăți în deschiderea de conturi bancare unde este nevoie de prezența personală a clientului. 

Când trece „furtuna Covid-19” unde va fi McGregor & Partners și Boiana Berchi?

Pandemia este nu doar o perioadă de nesiguranță și temeri dar este și o provocare și o invitație la creștere, la transformarea modului în care ne desfășurăm activitatea, o trecere la un alt nivel al afacerii.

În avocatură, cu siguranță ne vom digitaliza mai mult, încât sperăm că, la un moment dat, să nu mai conteze unde ne aflăm fizic. Modul în care ne ascultăm clienții, în care le găsim soluții la nevoile lor, va fi foarte important pentru ca aceștia să crească cu ajutorul nostru, să fie protejați în fața reglementărilor în sistemele de drept în care operăm și avem expertiză.

Abilitatile de coach si mentor le folosesc deja în toate domeniile în care activez, de la negocierile purtate până la activitatea mea în domeniul educației. Expertiza de avocat practicant în dreptul afacerilor dar și experiența de coach și mentor le văd puse mai mult în slujba transformării educației din România prin sprijinirea directorilor de școală publică pentru că educația stă la baza civilizației noastre.

Ce demersuri credeți că ar trebui inițiate la nivel național astfel încât activitatea voastră de consultanți să fie sprijinită în folosul clienților, a celor care apelează la serviciile voastre?

 Este foarte important ca la nivel de mentalitate să se reașeze relația dintre mediul privat respectiv consultanții acestuia și autoritățile statului, în sensul că funcționarii publici trebuie să înțeleagă că este necesar să devină partenerii oamenilor de afaceri și nu să se așeze pe o poziție dominantă. Digitalizarea aparatului de stat este imperativă și inevitabilă dar trebuie să fie și funcțională.  Sunt necesare stabilirea unor canale sigure și funcționale de comunicare între mediul de afaceri privat și autoritățile statului astfel încât să nu mai apară acte normative necorelate cu realitatea din piață sau cu alte acte normative deja în vigoare și pentru o bună înțelegere a consecințelor acestor reglementări.

Stabilitatea reglementărilor în toate domeniile de activitate, mai ales în domeniul fiscal este imperios necesară pentru predictibilitatea afacerilor astfel încât și micii antreprenori să poată să își creeze planuri de afaceri pe termen lung.

 Ce lucruri noi credeți că puteți face în viitor ca avocat de afaceri?

Vom continua să “traducem”realitățile economice românești pentru clienții noștri din străinătate, pe limba și pe înțelesul lor.  În plus, datorită accesului nostru la modul de operare al clienților noștri care operează pe alte piețe, ne vom canaliza eforturile în educația clienților autohtoni pentru a desfășura afacerea lor într-un mod sustenabil, funcțional dar și prin înțelegerea normelor juridice care le pot folosi și nu le stau împotrivă.

Cred foarte mult că avocații pot avea un rol educațional fundamental pentru mediul de afaceri, dincolo de activitatea de asistență și reprezentare juridică. Avocatul este în general o persoană educată, chiar erudită în mai multe domenii și își poate folosi această expertiză în folosul societății, în multe moduri: direct cu clienții săi sau prin conferințe, materiale scrise etc.

Deși trăim într-un mediu concurențial acerb, cred cu tărie că putem organiza tranzacțiile într-o directie de win-win versus cel mai puternic câștigă iar aici rolul avocatului este fundamental.

Ce planuri de viitor aveți in activitatea de educație și dezvoltare personală?

Am spus de multe ori că la baza unei societăți civilizate stă în primul rand Educația. De aceea mă voi implica și mai mult în activitatea Asociației pentru Valori în Educație din România, un ONG născut de mediul de afaceri românesc din dorința de a-și asigura o resursă umană educată și de calitate, pentru a veni în sprijinul conducerii școlilor din România care trebuie racordată la realitatea pieței românești.

În activitatea de coaching, plănuiesc să lucrez mai mult cu oameni din domeniul juridic, colegi ai mei avocați, magistrați, pe care îi cunosc de peste 25 de ani în specificul muncii noastre și cărora știu că le pot contribui pentru a-și atinge potențialul unei vieți împlinite, mai ales emoțional.  În viața noastră atât de rapidă și dinamică, este necesar să începem să ne reîntoarcem către adevaratele noastre valori, pasiuni și ceea ce ne împlinește cu adevărat, asigurându-ne funcționalitatea vieții alături de cei dragi.

Interviu realizat de Carmen Burtea contributie CONAF pentru Ziarul News-editie nationala.

Ziarul News nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Ziarul News nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii false transmise de către beneficiarii comunicatelor/anunturilor de presă.

Ziarul News îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări necorespunzatoare sau acuzaţii si încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.Ziarul News.ro este destinat informării publice. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile Future Economy în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe Ziarul News

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

Articole similare