Ziarul News

Ziarul News

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

ANUNŢ DE SELECȚIE PENTRU POZIŢIA DE MEMBRU ÎN CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE AL ANTIBIOTICE S.A. IAȘI

Sigla-Site-Ziarul-News-2021

ANUNŢ DE SELECȚIE PENTRU POZIŢIA DE MEMBRU ÎN CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE AL
ANTIBIOTICE S.A. IAȘI

Ministerul Sănătății anunţă declanşarea procedurii de selecție a candidaţilor pentru nominalizarea în vederea numirii a 7 (șapte) membrii în Consiliul de Administrație al Antibiotice S.A. Iași. Acest proces de selecție se derulează în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată prin Legea nr.111/2016, cu completările și modificările aduse prin Legea nr.187/2023 și cu cele ale H.G. nr.639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

I. ETAPELE PROCESULUI DE SELECȚIE
Procesul de selecție a candidaților are următoarele etape:
Depunerea dosarelor de candidatură 30 zile de la data publicării anunțului de recrutare
Realizarea Listei Lungi 5 zile de la primirea avizului AMEPIP pentru candidaturile depuse
Evaluarea candidaturilor și realizarea Listei Scurte 5-10 zile de la elaborarea Listei Lungi
Depunerea Declarațiilor de Intenție 15 zile de la comunicarea includerii pe Lista Scurtă
Interviurile de selecție finală 3-10 zile de la depunerea Declarației de Intenție
Toate aceste etape sunt eliminatorii.
Candidaţii vor fi informaţi în mod operativ şi transparent, telefonic şi pe e-mail, referitor la eventualele schimbări apărute în planul de derulare a acestor etape, precum şi de rezultatele obţinute de fiecare dintre ei pe fiecare etapă a acestui proces.

II. CRITERII ȘI CERINȚE

Candidaţii pe care dorim sa îi identificăm în procesul de selecție pentru nominalizarea în vederea numirii membrilor Consiliului de Administrație al Antibiotice S.A. trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii și cerințe:

Cerințe de participare
Pentru postul de Administrator 1
a) studii superioare finalizate cu diplomă de licență în domeniul economic, dovedite cu documente;
b) minimum 10 ani de vechime în specialitate (domeniul economic).
c) experiență profesională de minim 10 ani în societăți cu cifra de afaceri de cel puțin 50 milioane de euro;
d) minimum 10 ani de experiență în poziții de conducere la societăți comerciale sau regii autonome;
e) experiență anterioară ca membru într-un consiliu de administraţie;
f) experiență minimum 10 ani în domeniul de activitate al întreprinderii respectiv “fabricarea produselor farmaceutice de bază”;
g) nu se află în conflict de interese care să îi(le) facă incompatibili(e) cu exercitarea atribuțiilor specifice postului pentru care a aplicat;
h) nu se află în niciuna dintre situațiile prevăzute în art. 30 alin. 9 și art. 36 alin. 7 din O.U.G nr.109/2011;
i) nu au fost condamnați(te) definitiv printr-o hotărâre judecătorească pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție şi de serviciu, infracțiuni contra înfăptuirii justiției, infracțiunii de fals, infracțiunii contra patrimoniului, pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr.129/2019 pentru prevenirea şi sancționarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanțării terorismului, cu modificările şi completările ulterioare, sau pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile desăvârșite cu intenție care ar face-o incompatibile cu exercitarea funcției;
j) nu au făcut poliţie politică, așa cum este definită prin lege;
k) au capacitate deplină de exerciţiu;
l) sunt apți din punct de vedere medical;
m) nu sunt înscriși în cazierul fiscal;
n) nu sunt înscriși în cazierul judiciar;
o) apt din punct de vedere medical;
p) îndeplinesc criteriile cerute prin O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare, respectiv: art. 4, art. 28 alin. (1), (3), (5), (6) și (7), art. 30 alin. (9) și art. 33.

Pentru postul de Administrator 2
a) studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al societății de cel puțin 7 ani (dovedite cu documente); studiile superioare în domeniul de activitate al societății vor fi dovedite cu copii ale diplomelor de licență aferente uneia din următoarele specializări: Facultatea de Farmacie sau Facultatea de Chimie;
b) experienţă de minim 12 luni în conducerea societăţilor sau regiilor autonome, dovedită cu documente;
c) este calificat ca auditor financiar conform unui document emis de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, dintr-un stat membru al Asociaţiei Europene a Liberului Schimb, din Elveţia sau din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, potrivit legii și/sau are experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar, dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat al AELS, în Elveţia sau în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administraţie/supraveghere ale unor societăţi/entităţi de interes public, dovedită cu documentesau
d) nu se află în conflict de interese care să îi(le) facă incompatibili(e) cu exercitarea atribuțiilor specifice postului pentru care a aplicat;
e) nu se află în niciuna dintre situațiile prevăzute în art. 30 alin. 9 și art. 36 alin. 7 din O.U.G nr.109/2011;
f) nu au fost condamnați(te) definitiv printr-o hotărâre judecătorească pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție şi de serviciu, infracțiuni contra înfăptuirii justiției, infracțiunii de fals, infracțiunii contra patrimoniului, pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr.129/2019 pentru prevenirea şi sancționarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanțării terorismului, cu modificările şi completările ulterioare, sau pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile desăvârșite cu intenție care ar face-o incompatibile cu exercitarea funcției;
g) nu au făcut poliţie politică, așa cum este definită prin lege;
h) au capacitate deplină de exerciţiu;
i) sunt apți din punct de vedere medical;
j) nu sunt înscriși în cazierul fiscal;
k) nu sunt înscriși în cazierul judiciar;
l) apt din punct de vedere medical;
m) îndeplinesc criteriile cerute prin O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare, respectiv: art. 4, art. 28 alin. (1), (3) (5), (6) și (7), art. 30 alin. (9), art. 33 și art. 34 alin. (1), (3) și (41).

Pentru postul de Administrator 3, 4, 5, 6 și 7
a) studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al societății de cel puțin 7 ani (dovedite cu documente); studiile superioare în domeniul de activitate al societății vor fi dovedite cu copii ale diplomelor de licență aferente uneia din următoarele specializări: Facultatea de Farmacie sau Facultatea de Chimie;
b) experienţă de minim 12 luni în conducerea societăţilor sau regiilor autonome, dovedită cu documente;
c) nu se află în conflict de interese care să îi(le) facă incompatibili(e) cu exercitarea atribuțiilor specifice postului pentru care a aplicat;
d) nu se află în niciuna dintre situațiile prevăzute în art. 30 alin. 9 și art. 36 alin. 7 din O.U.G nr.109/2011;
e) nu au fost condamnați(te) definitiv printr-o hotărâre judecătorească pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție şi de serviciu, infracțiuni contra înfăptuirii justiției, infracțiunii de fals, infracțiunii contra patrimoniului, pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr.129/2019 pentru prevenirea şi sancționarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanțării terorismului, cu modificările şi completările ulterioare, sau pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile desăvârșite cu intenție care ar face-o incompatibile cu exercitarea funcției;
f) nu au făcut poliţie politică, așa cum este definită prin lege;
g) au capacitate deplină de exerciţiu;
h) sunt apți din punct de vedere medical;
i) nu sunt înscriși în cazierul fiscal;
j) nu sunt înscriși în cazierul judiciar;
k) apt din punct de vedere medical;
l) îndeplinesc criteriile cerute prin O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare, respectiv: art. 4, art. 28 alin. (1), (3), , (5), (6) și (7), art. 30 alin. (9) și art. 33.

III. CRITERII DE EVALUARE

Aceste criterii sunt competențe și trăsături necesare candidaților pentru a putea îndeplini cu succes rolul care le-a fost atribuit; aceste criteriii sunt grupate în următoarele grupe: competențe specifice sectorului de activitate al întreprinderii publice, competențe de importanță strategică / tehnică, competențe de guvernanță corporativă, competențe sociale și personale, experiență pe plan local și național, competențe și restricții specifice pentru funcționarii publici sau alte categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice, competențe specifice acționarilor și autorității publice tutelare trăsături specifice postului, alinierea cu Scrisoarea de așteptări.
Modalitatea de evaluare: observarea și analiza reacțiilor și a răspunsurilor candidaților prin raportare la Profilul Consiliului și al Candidatului.

IV. DEPUNEREA DOSARELOR DE CANDIDATURĂ

În conformitate cu prevederile Regulamentului – Cadru de Organizare și Funcționare a Comisiilor de Selecție și Nominalizare a Candidaților Pentru Postul de Membru în Cadrul Consiliilor de Administrație/Supraveghere ale Întreprinderilor Publice, publicat de AMEPIP în data de 12.03.2024, art. 23 alin.(1), dosarul de candidatură se depune până la data-limită de 23 decembrie 2024, ora 17.00, potrivit art. 19 alin. (3) din Anexa nr.1 la H.G. nr.639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, în format letric la Registratura A.P.T. și se transmit în mod obligatoriu și în format electronic prin e-mail, la adresele instituționale ale Comisiei de Selecție și Nominalizare aptms@ms.ro.

Dosarul în format letric (pe suport de hârtie)
Dosarele de candidatură pe suport de hârtie vor fi depuse în plic închis şi sigilat, pe care se va menționa următorul text: „Candidatură Administrator X al Antibiotice S.A. / [Numele şi Prenumele candidatului]” la Registratura Ministerului Sănătății, situată în Str.Cristian Popișteanu nr.1-3, sector 1, București.

Dosarul electronic
Dosarele de candidatură în format electronic se transmit la următoarea adresă de e-mail cu mențiunea în subiectul mesajului a următorului text: „Candidatura Administrator X ANTIBIOTICE S.A. / [Numele şi Prenumele candidatului]”, aptms@ms.ro.

Reguli obligatorii pentru depunerea dosarelor de candidatură:
• Mesajele e-mail de depunere a dosarului în format electronic, cât şi documentele ataşate vor trebui să conţină, în mod obligatoriu, numele şi prenumele candidatului (de exemplu „CV Popescu Ion”).
• Formularele F1-F5 și CV-ul din dosarul în format electronic vor fi transmise ca fișier de tip PDF (extensie .pdf), cât și ca fișier editabil (extensie .docx).
• Copiile documentelor solicitate vor fi scanate si transmise ca documente separate, având în titlu tipul documentului, numele și prenumele candidatului – de exemplu ”Diploma licență Popescu Ion” sau ”Extras REGES Popescu Ion”.
• Dosarele în format electronic NU vor fi transmise prin aplicații de transfer de fișiere (de ex: WeTransfer sau alte aplicații similare) – în cazul în care dimensiunea dosarului depășește capacitatea mesajului, se vor transmite mai multe mesaje succesive numerotate (de exemplu ”Candidatura Administrator X Antibiotice SA Popescu Ion 1”, ”Candidatura Administrator X Antibiotice SA Popescu Ion 2”, etc.)
• Dosarele în format electronic vor fi transmise până la aceeași dată și oră stabilite pentru depunerea dosarului de candidatură în format fizic la registratura Ministerului Sănătății.
• Toate documentele prezentate în dosarul de candidatură vor fi în limba română.
• Documentele redactate într-o limbă străină se depun în copie certificată, însoțită de traducerea legalizată, efectuată de un traducător autorizat.
Pentru studiile efectuate în străinătate se vor depune echivalările acestora, după caz.
V. DOCUMENTE NECESARE PENTRU DEPUNEREA CANDIDATURII

Dosarele de candidatură vor conține în mod obligatoriu următoarele documente:

1. Opis documente (numai în dosarul pe suport de hârtie);
2. Curriculum vitae;
3. Copii:
a. Copia actului de identitate;
b. Copia cazierului judiciar;
c. Copia Cazierului fiscal (exclus certificat de atestare fiscală);
d. Copia certificatului de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit de cel de pe actul de identitate;
e. Copia diplomei de licenţă sau echivalentă;
f. Copii ale diplomelor de absolvire a alor cicluri de studii universitare (dacă este cazul) – alte programe de licență, programe de master, doctorat, MBA. Nu se vor transmite copii ale diplomelor sau ale certificatelor de participare la programe de formare de scurtă durată;
g. Copii ale documentelor care dovedesc experiența profesională cerută (extras Reges/Revisal, copie carnet de muncă dacă este cazul), contracte de mandat/management, adeverințe eliberate de angajatori, certificat constatator pe persoană fizică eliberat de ONRC, adeverințe însușite prin semnătură și ștampilă de emitent din care să reiasă cifra de afaceri a angajatorului în perioadele specificate de candidat în CV, adeverințe însușite prin semnătură și ștampilă de emitent din care să reiasă perioadele exacte -an, luna- în care candidatul a exercitat un rol de membru în Comitetul de Audit din cadrul unui CA/CS (dacă este cazul), alte documente însușite prin semnătură și ștampilă de emitent care să ateste contribuția directă a acandidatului la îmbunătățirea performanțelor financiare ale societăților pe care le-a administrat/ condus, etc.)
4. Formulare:
a. F1 – Cererea de înscriere;
b. F2 – Declarație pe propria răspundere privind conformitatea documentelor şi informațiilor prezentate în dosar, lipsa conflictului de interese şi a situațiilor de incompatibilitate.
c. F3 – Acordul cu privire la obținerea de date în vederea verificării informațiilor.
d. F4 – Consimțământ de prelucrare a datelor cu caracter personal.
e. F5 – Declarația de interese.
5. Scrisoare de recomandare (minim 1 – maxim 5).

Modelele de formulare pot fi descărcate de pe paginile web www.ms.ro și www.antibiotice.ro.

VI. ALTE INFORMAȚII
a. Comunicarea cu candidaţii
Pe întreg parcursul acestui proces de selecţie, comunicarea cu candidaţii se va face prin mijloace electronice. Lista lungă, lista scurtă şi propunerile de nominalizare au caracter confidenţial şi nu vor fi publicate; rezultatele obţinute de candidaţi pe fiecare din etapele procesului de selecţie le vor fi comunicate acestora individual în modalitaţile descrise mai sus. Nu vom transmite candidaților punctajele obținute, deoarece acestea sunt relevante în ansamblu și nu individual, în schimb îi vom informa despre deciziile luate referitor la candidatura lor pe fiecare etapă a procesului de rerutare. Rezultatele finale vor fi comunicate candidaților după ce decidenții ni le vor fi traansmis în mod formal.

b. Protecția datelor personale
Acest proces de recrutare și selecție descris în detaliu mai sus, se va desfășura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal.

Ziarul News nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Ziarul News nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii false transmise de către beneficiarii comunicatelor/anunturilor de presă.

Ziarul News îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări necorespunzatoare sau acuzaţii si încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.Ziarul News.ro este destinat informării publice. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile Future Economy în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe Ziarul News

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

Articole similare